امروزه سئو برای کسب و کارهای نوپا یا همان Strartupها حکم دریچه ای به جاده پرترافیک موتورهای جستجو را دارد.
سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است اما واقعا مفهوم آن چیست؟ به طور خلاصه یعنی فراهم کردن شرایطی که موتورهای جستجو سایتتان را بهتر درک کنند که این امر در نهایت به نشان دادن نتایج صحیح و مرتبط به کاربران موتورهای جستجو ختم می شود.
این آموزش سئو برای کسب و کارهای نوپا به صورت ویدیویی و از “مایلی اوه یه” توسعه دهنده ارشد برنامه های فن آوری محور گوگل است که با زیرنویس فارسی دقیق و روان و کیفیت تصویری خوب برایتان تهیه شده است. در این ویدیو اصطلاحاتی به کار برده شده که بهتر است قبل از دیدن آن با آنها آشنا شوید لیست این اصطلاحات و توضیحات آنها را در زیر مشاهده می کنید.
این اصطلاح به این معنی است که “رباتِ گوگل” به آدرس مورد نظر برو و نتیجه را به من اعلام کن. در واقع با این کار متوجه می شویم که گوگل دقیقا هنگام فراخوانی آدرس با چه چیزی مواجه می شود مثلا آیا به آدرس دیگری منتقل می شود یا خیر و چه محتوایی را از سایت دریافت می کند و یا با چه خطاهای احتمالی مواجه می شود.
ایندکس (شاخص گذاری یا فهرست شدن) در سئو به معنی نسخه ای است که موتورهای جستجو از سایت دارند. موتورهای جستجو تمام سایت را ذخیره نمی کنند و فقط فهرستی از اطلاعات قابل جستجو را در خود ذخیره می کنند (مثلا متن، لینک با کلمه کلیدی و از این دست اطلاعات). به عنوان مثال زمانی که در گوگل جستجو می کنید گوگل در واقع ایندکس هایی که از سایت ها دارد و نه کل اینترنت را برای شما جستجو می کند بنابراین مدیران باید بکوشند تمام اطلاعاتشان توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند.
به طور خلاصه توضیحات متا توصیف هر صفحه هستند و این توضیحات هنگام جستجو درست در زیر خط عنوان موتورهای جستجو قرار میگیرد اما این ویژگی اهمیت خود را در سال های اخیر از دست داده و موتورهای جستجو دیگر این قسمت را در رتبه بندی تاثیر نمی دهند اما در این قسمت هنوز هم می توان با توضیحات درست و جالب، کاربر را راضی به کلیک بر روی نام سایت کرد که این کار در نهایت نرخ تبدیل را بالا برده و باعث بالا رفتن رتبه می شود. در واقع متای توضیحات در حال حاضر نقش غیر مستقیمی بر رتبه ی سایت ها دارد.
سایت های استاتیک به سایت هایی گفته می شود که محلی برای دریافت و دسته بندی اطلاعات از کاربر ندارند و معمولا با زبان HTML نوشته می شوند.
تقلب لینک به هر لینکی گفته می شود که در سیستم رتبه بندی گوگل اخلال
ایجاد کند و به عنوان تخطی از قوانین گوگل تلقی شده که تاثیر منفی در رتبه
سایت دارد. تقلب در لینک شامل هر دو لینک داخلی و خارجی می شود.
به عنوان مثال:
• خرید یا فروش لینکی که در رتبه صفحه تاثیر گذار است. منظور از خرید
شامل خرید نقدی یا ارائه سرویس مجانی یا ارسال کالای رایگان در جهت قرار
دادن لینک آن در سایت مقصد است.
• تبادل لینک بیش از حد یا “مثال عامیانه تو به من لینک بده، من به تو
لینک میدم” یا صفحات همکار که برای افزایش رتبه صفحه همکار دیگر به آن بی
جهت لینک می دهند.
• استفاده از برنامه های ایجاد لینک اتوماتیک به سایت
آکامای یک سایت شبکه ارائه محتواست که در جهت سرعت بخشیدن به لود شدن سایت ها فعالیت می کند.
یک انجمن پرسش و پاسخ مربوط به برنامه نویسان کامپیوتری است که بیش از ۴٫۷ میلیون کاربر دارد.
تبدیل یا نرخ تبدیل به عمل یا رویکردی گفته می شود که طی آن بازدیدکننده سایت به مشتری یا کاربر سایت و یا هر نقش سودمند دیگری تبدیل شود. از نمونه رویکردهای نرخ تبدیل می توان به ارسال ایمیل به مشتریانی اشاره کرد که سبد خرید خود را بدون پرداخت رها کرده اند و در این ایمیل با پیشنهادی مثل ارسال رایگان محصول، آنها را راضی به تکمیل فرآیند خرید می کنند.